H&M Home i exklusivt samarbete med Palm Heights och Gabriella Khalil
H&M Home ger nu sina kunder möjligheten att ta hem en bit av Palm Heights, det lyxiga designhotellet och den internationella stilens favoritdestination, beläget vid Grand Caymans orörda Seven Mile Beach. Hotellet, grundat och designat av den visionära New York-baserade Creative Director Gabriella Khalil, har hyllats för sin tilltalande och rika design, inspirerade av 1970-talet, som välkomnar sina besökare in i en glamorös och idyllisk period i Karibien, samt sin hemtrevliga känsla och starka koppling till lokalsamhället.
– Det finns något magiskt i livsstilen på personliga designhotell och de kreativa personligheterna bakom dessa projekt. Gabriellas vision för Palm Heights är fängslande, där hon blandar djärv estetik med en livfull, retro charm som känns både fräsch och modern. Detta partnerskap och kollektionen förenar hotellets energi, stil och känsla av eskapism med vårt sätt att skapa prisvärd, modern design – som inspirerar inredningsentusiaster världen över att skapa personliga och stiliga utrymmen, säger Evelina Kravaev-Söderberg, Head of Design & Creative på H&M HOME.
Ett kännetecken för Palm Heights är de iögonfallande mönstren och den klara gula färgen – samma färg som parasollerna som pryder stranden – och dessa återkommer nu i kollektionen samt i den signaturdesignade förpackningen. En central del i en kollektionen är bomullshanddukar och morgonrockar i grafiskt gula och vita eller jordnära bruna och vita ränder med rutiga detaljer, där hotellets emblematiska design och färgpalett direkt känns igen, och direkt för tankarna till en strandresort och klarblått hav.
– Den här kollektionen handlar om att fånga den magiska känslan av att vara på semester hemma: Det kan vara ett avslappnande, vackert ögonblick i ditt badrum där du känner dig fantastisk i din morgonrock, eller att ha gäster hemma och skapa minnen kring ett bord med särskilt glasbruk. Även om Palm Heights är en visuellt tilltalande och chic plats, finns det samtidigt en verklig lekfullhet i det, och blandningen av dessa två världar skulle vara min idealiska känsla som folk ska ta med sig från kollektionen, säger Gabriella Khalil, Creative Director på Palm Heights.
Andra kännetecknande delar visar Gabriella Khalils skarpa öga för eklektiska designföremål, liknande de handplockade sakerna som tillför karaktär till Palm Heights. Detta inkluderar en rad keramikföremål i teak och sandsten: skulpturala vaser, skålar och ljusstakar som påminner om de mineralmaterial som återfinns i hotellets interiörer och på stranden bortom. Denna uppmärksamhet på autentiska material sträcker sig även till handvävda föremål – en chic, dekorativ korg för att förvara småsaker och en elegant handfläkt.
För att få till den rätta semesterkänslan i kombination med den vänliga, lekfulla atmosfären på hotellet, inkluderar kollektionen ett smart designat beach tennis-set och ett träbackgammon-set – lekfulla detaljer till hemmet och redo att packas med på nästa resa. Idén om att samlas för sommarunderhållning inspirerade den eleganta glaskannan och dricksglasen. Samma färgade glas pryder det doftande ljuset och diffusern, med en inbjudande doft sammansatt av varm och träig cederolja samt söta och kryddiga toner av tonkaböna och kardemumma som kommer att hänga kvar länge.
– Palm Heights är mycket speciellt. Det finns en djup koppling till lokalsamhället där. Det handlar om samarbete, och även om det är lyxigt finns en känsla av värme och avslappnad lekfullhet som resonerar med många gäster. Det är en plats där människor kan koppla av och vara sig själva. Med denna H&M Home-kollektion hoppas jag att människor ska känna sommaren börja; det finns glädje, solsken och elegant enkelhet, säger Gabriella Khalil.
Palm Heights x H&M Home-kollektionen kommer att finnas tillgänglig den 12 juni 2025 i utvalda butiker och online. ANNONS Du kommer att kunna köpa kollektionen här.