Virala skönhetsmärket Tatcha kommer till Sverige – allt du behöver veta
Är du en av alla oss beautyälskare på Tiktok har du säkert inte kunnat undgå virala skönhetsmärket Tatcha, som tagit många med storm. Produkter som Dewy skin cream, känd för sin lyxiga lysterfinish och The kissu lip mask, som fått uppmärksamhet för sin omedelbara effekt på torra läppar, har sedan länge varit storsäljare i både Asien och USA. Nu lanseras äntligen varumärket i Europa och Sverige.
Rötter i Japan
Tatcha grundades 2009 i San Francisco av Vicky Tsai, som fick idén till varumärket under en livsförändrande resa till Japan och Kyoto. Under sin resa mötte hon för första gången uråldriga japanska skönhetsritualer, som fortfarande ligger till grund för hela märkets filosofi. Ritualerna ville hon kombinera med modern vetenskap för att skapa ett skönhetsmärke som fokuserar på både själens välbefinnande och på hudhälsa.
– De här tidlösa ritualerna med självkärlek, med förankring i skonsamma, växtbaserade produkter från Japans näringsrika jord och hav, gjorde både min hud och mitt sinne bättre, säger Vicky Tsai om inspirationen till Tatcha.
Senaste från ELLE
Efter sin livsavgörande resa till Japan förverkligade Vicky Tsai sin vision genom att grunda Tatcha, ett skönhetsmärke där varje produkt har sitt ursprung i japanska ritualer. Idag sker all forskning och produktutveckling vid The Tatcha Institute i Tokyo, där modern vetenskap möter århundraden av tradition.
Tatchas formula bygger på tre kärnvärden; noggrant utvalda ingredienser från Japan, hög vetenskaplig effekt som samarbetar med hudens egen biologi samt omsorgsfullt framtagna texturer som främjar välbefinnande för både kropp och själ. Speciellt för varumärket är att alla produkter innehåller Hadasei-3™, en patenterad blandning av fermenterat ris, gröt te och alger, inspirerat av japansk superfood.
Tatcha lanseras hos Sephora i Sverige
Och den 25 augusti gör Tatcha entré i vårt avlånga land och kommer säljas exklusivt hos Sephora. Men redan den 22 augusti gör man en smygpremiär i på Sephora.se och i deras app, innan produkterna når butikshyllorna. Produkterna kostar från 229 till 1359 kronor.