Annons
Annons

 

Retinol, tålamodshatten på!


Hej kakan! Jag började precis med retinol 1 % och blev väldigt röd dagen efter. Kändes som en solbränna ungefär , inte så farligt. Är det normalt eller är jag överkänslig? Jag använde bha några timmar innan (vilket jag såg senare att man absolut inte ska göra) tack! Kram Fia

Halloj Fia!

A och O med retinol är tålamod, riktigt tråkigt jag vet. Det är liksom inte kul överlag med hudvård som tar tid, en vill ha resultat DIREKT. Men när det kommer till retinol måste tålamodshatten på tyvärr. Jag vet inte om du är överkänslig, det är omöjligt för mig att veta. Däremot har jag mycket erfarenhet av retinol, och även mina läsare och vänner, och det kan verkligen varierande hur en reagerar. Att du blir röd och känner lite dagen efter är absolut inte konstigt. Det du måste göra är att använda retinolet successivt, inte varje kväll utan lite då och då. Det brukar alltid stå på förpackningarna, du kanske kör en gång i veckan de första tre veckorna, sen två gånger i veckan några veckor till, sen kan du känna dig fram.

När Annica från Skincity besökte mig i Under Huden lärde hon mig något riktigt bra. Hon preppar huden med aha-syra i samband med en retinolbehandling, så det blir extra fjutt, det ska fjälla! Men du ska nog göra det först om ett tag eftersom du verkar reagerar rätt saftigt! Och du har rätt om bha’n, den kan du chilla med.

Lycka till! <3

Här visar hon upp sin haka under behandling!

(0)
(0)

1 kommentar | Translate
 


Annons

Annons

 

Under Huden, om ätstörningar med Lisa Stenberg Svärling


Veckans Under Huden handlar om ätstörning och gäst är Lisa Stenberg Svärling som generöst berättar om sina sjukdomsperioder. Som ung flicka insjuknade hon i anorexi, tillfrisknade för att sedan få återfall. Lisa berättar om sjukdomens väg, och vardagliga liv och hur hennes familjs stöd betytt allt för hennes tillfrisknad. TACK LISA underbara kvinna <3

Lyssna här!

(0)
(0)

2 kommentarer | Translate
 

Annons


Laddar